torsdag 19 maj 2011

Ny enhet, ny läkare

Jaha! Så har man hamnat på ännu en enhet på lasarettet. Det här gången är det infektion och vad doktorn hette minns jag inte...Thomas någonting. han var väl ok. Tog saken på allvar och beordrade en massa blodprov och blododlingar för att se om det finns bakterier i blodet. Mitt tillstånd kan ju bero på det också. Sen visade jag honom mitt sår på knät (som jag har haft i flera månader) och han menade att Sarkoidosen kunde manifestera sig så. Akutremiss til hud för provtagning. De skulle ringa så snart de fick ett återbud.
Men jag hade hoppas att han skulle sätta in kortison med en gång så jag kunde börja läka lite..... Icke sa Nicke. Jag får snällt vänta tills provsvaren kommer. Problemet är att jag börjar tröttna på att vara snäll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar