fredag 18 november 2011

Nu är det gjort....

Avtalet med mäklaren är skrivet och Till salu-skylten sitter uppe!
Det känns lite märkligt och väldigt stort! Jag har nog inte trott att jag skulle bo här resten av mitt liv, eller rättare sagt - Jag har inte tänkt så långt! Men jag har nog trott att jag skulle bo här tills jag inte klarade av det utan blev tvungen att flytta till en lägenhet. Inte trodde jag att jag skulle få möjlighet att bo på en gård på landet med höns att pyssla med. Å andra sidan hade jag börjat misströsta vad gäller barnbarn också.
Men så man kan bedra sig! Nu letar vi gård för fullt! Vi har en liten i Eskelhem som vi har lagt bud på men efter dagens besiktningsprotokoll har jag blivit lite fundersam. Ingen fuktspärr under tegeltaket och fuktskador på grunder. En bra ladugård till brorsan men men....
Vi skall titta på en gård till nästa söndag som verkar bra. Lite dyrare och lite mindre men den verkar bättre. Vi får väl se. Det lär väl ta några månader innan vi blir av med vårt så vi har nog ingen brådska. Eller också går det skitfort och då blir det panik!! Men den dagen, den sorgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar