lördag 25 juli 2015

Samvete som gnager

Jag tänkte mig att skriva en blogg skulle vara nyttigt när jag blev sjuk men egentligen är sjukdomen, eller sjukdomarna kanske är riktigare att säga, en dålig motivation till att skriva.
Det är ju egentligen inte jag, bara något som drabbat mig! Självklart påverkar det mitt liv och det upptar en hel del av mitt huvud eller tankar kanske man skall skriva. Men det r ändå petitesser i det stora hela! Det är fortfarande vad jag gör med min tid som räknas. En klyscha, jag vet, men ingen vet hur länge vi går här på jorden......

Ibland blir jag full av skratt åt mig själv. Jag går här hemma och oroar halvt ihjäl mig när katten inte kommer hem på ett dygn eller så men att mina njurar mår skit och höll på att lägga av tänker jag inte på! Jag tänker på att jag måste dricka tillräckligt mycket varje dag, äta klokt och ta mina mediciner som får mig att svullna upp till en julgris :-)

Men nånstans förutsätter jag att det kommer att gå bra! Jag blir helt galen när jag blir för trött för att göra det jag vill men å andra sidan brukar det räcka med en kort tupplur så är jag på banan igen! Jag försöker att tänka på en föreläsare jag lyssnade på för ett tag sen - Torkild Sköld. Om konsten att vara chef i sitt eget liv. Han raljerade en hel del men det är en angenäm tanke - att ta kontroll och vara chef över sitt eget liv. Det är vad jag jobbar på just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar