lördag 15 januari 2011

Lördagsförmiddagar är ljuvliga

I dag är första lördagen på evigheter som är en sån där riktig skön lördag när jag har sovit till nio, ligger och jäser i soffan med frukosten bredvid mig och funderar på vad som skall hända härnäst. Det blir inte alltför aktivt för kroppen vill vara med riktigt men något skall man väl kunna prestera.

Det skall i alla fall städas bort lite jul, så mycket är klart. Det har varit minimalt med julpynt den här julen så det är egentligen bara adventsstjärnorna i fönstren som behöver tas bort. Och lite halvrisiga julblommor!

Jag tröttnade på de gamla hängande adventsstjärnorna och köpte sådana som står på fönsterbrädet istället och nu funderar jag om man inte skulle kunna ta bort stjärnorna och sätta dit en vanlig lampskärm istället. Det är så plågsamt att ta bort alla julljus när det ännu är så mörkt ute. Då kanske man skulle kunna förlänga det lite med att fortsätta att ha fönsterlampor.....
Vi får se vad jag kan hitta idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar