torsdag 14 april 2011

Ett steg närmare svaret

I går var jag på Karolinska och tog prover på lymforna.  Jag ringde Karolinska innan för att kolla att det fanns någonstans att vila då jag troligtvis inte skulle palla att sitta och vänta. Jag åkte hemifrån 8.35, hade tid på Karro kl 13.00 och hemresa kl 19.00. Ganska mycket väntetid!
Men när jag väl kom till mottagningen vid hal tio-tiden så hade de ganska bekväma stolar så jag bestämde mig att testa och se om jag pallade sitta. Det gjorde jag även om det var lite bökigt sista timmen då värktabletten slutade hjälpa.
Sen blev det dags för undersökningen! En barsk finska tag hand om mig och förklarade vad som skulle hända.Eftersom jag är allergisk mot bedövningsmedlet som de sprutar ner i halsen så lovade hon att hon skulle ge mig lite extra lugnande. Och det fick jag! Jag minns ingenting av undersökningen! Jag kommer ihåg att de sade att det var färdigt och sen vaknade jag efter två timmar på en brits.  Hungrig som en varg! Räkmacka med en latte och en äppelmunk. Det var väldigt gott kan jag säga!
Sen hittade jag en bekväm soffa i den iskalla foajén som jag slängde mig tills det var dags att ta taxi till flyget. På kvällen släppte all medicinering och jag fick en väldigt öm hals men idag börjar det ge sig.
Så nu är det bara att vänta på provsvaren!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar