söndag 4 december 2011

Nya projekt

Sitter och tittar på min nya 1400-talsklänning. Den är i ett fantastiskt mjukt ylle som jag köpte häromveckan när jag var på Nordmarks Universitet. Den ser inte så kul ut där den hänger men den är betydligt bättre når den kommer på kroppen. Och jag kommer inte att behöva frysa på Luciafesten! Och det är bra!!

 Här är min färdiga rock som är sydd efter Herjolfsnesmönstret. Den är sydd i vadmal och jag har lekt lite med färger och funkar jättebra även till vardags! Knapparna blev lite stora så de skall nog göras om så småningom men det känns inte jätteviktigt.
Jag har idag gjort åtta liter glögg av alla svarta vinbär som har ockuperat frysboxen. Tretton liter svarta vinbär blev åtta lite saft som i sin tur blev en jäkligt god glögg. Det skall förhoppningsvis värma alla frusna SCAiter på fredagkväll när de väntar på att få gå på äventyr i Visby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar