tisdag 11 september 2012

Ibland sätter värk stopp för det mesta

Idag var det verkligen ingen bra dag! Jag har dragits med värkande hälsenor ett tag nu. Det är ju typiskt sånt man lever med ett tag sen går det över..... Men inte den här gången! Nu molar det inte längre utan det värker och svider och jag har riktigt svårt att gå. Jag fick en läkartid i eftermiddag så jag hoppas han kan hjälpa mig.

Med det börjar bli tröttsamt att kroppen hela tiden sätter käppar i hjulet. Jag kan inte riktigt komma till freds med det faktum att kroppen kanske aldrig kommer att bli hel igen. Huvudet mår oftast jäkligt bra men ibland tar kroppshälsan (ohälsan) över även det!

Men jag kan väl egentligen bara fortsätta att försöka få till de saker jag vet är fel - Nu väntar jag på en bostadsanpassning för stomitömningen eftersom jag troligtvis har fått diskbråck i nacke på grund av att jag hela tiden måste sitta snett.. Förhoppningsvis hjälper det! Jag skulle behöva en ny sits på toalettstolen också eftersom den jag har är jättehög men det verkar inte finnas. Jag kanske får byta stol istället. En massa krångel är det..... men jag hoppas att det går över! Om en vecka skall jag till min Sarkoidos-doktor och han har lovat att det skall göras en smärtutredning. Hoppas han håller det löftet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar