söndag 1 december 2013

Advent

Jag är inte ett spår religiös men advent är trots allt advent - ett skäl att få ha ljus tända! Det gillar jag nu när mörka november övergår till december. Jag skulle önska lite snör också så att marken lyser upp lite men så länge det är sju grader varmt så lär det nog dröja.
I går var det traditionsenlig julmarknad - samma julmarknad jag var på för fyra år sedan när dödsbudet om mamma kom. Sen åkte jag in på invigningen av plastisbanan i S:ta Karins ruin. Jag var med i projektgruppen vid uppstarten av projektet så det känns fortfarande som ett av "barnen". Och det blev så jäkla häftigt. Kungsan - släng dig i väggen! Häftigare mötesplats får man leta efter!!!
I dag har jag satt upp den fina kransen jag fick av svärdotterns mormor och plockat fram adventsstake och julstjärnor. Och på spisen står en fläsklägg och kokar och snart skall jag sätta i gång att skala rotsaker till rotmos. Sen skulle Svante vara här ett par timmar medan föräldrarna håller julbord för Brukshästföreningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar