måndag 6 januari 2014

Nya storlekar

Idag har jag plockat med kläder hela dan nästan. Efter strykning och vikning var det dags att hänga in sakerna. Väl inne i garderoben (ja, jag har en garderob man kan gå in i om man är väldigt liten eller kryper ihop) började jag kolla på kläderna som hängde där. Jag är inte speciellt nostalgisk vad gäller prylar men det finns några plagg som jag har sparat fast jag har växt ur dem sen länge. Och sen är det den där klänningen...... Alltså - jag använder inte varken kjol eller klänning (om det inte är medeltidskläder) nånsin! Men jag har en liten svaghet - 60-talsklänningar! Så när jag hittade denna gråa ylleklännnig var jag bara tvungen att köpa den fast jag förstod att jag inte skulle komma i den.
Men idag gick det! Jag har inte gått ner särskilt mycket men med bara ett bröst så fick jag igen dragkedjan i ryggen. Sen var det bara att stoppa in lösbröstet! Hur häftigt som helst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar