torsdag 24 april 2014

Livet är orförutsägbart

I förrgår hittade jag min fina, fina Trassel i diket utanför tomten. Han hade blivit ihjälkörd under natten. Så sorgligt...... Han var jättefin och jag saknar honom oändligt mycket.
Trassel klättrar i träd


Och eftersom Tissel satt olyckligt, väntande på farstubron kände jag att jag var tvungen att göra något. Och efter ett litet upprop på Fejjan som hojtade en vän att de hade en 10-månaders honkatt som behövde ett nytt hem på grund av flytt. Så igår flyttade lilla Kili in hos oss  till Tissels stora förvåning och en hel del fasa. Det morrades och jamades en hel del under kvällen. Men de kom till ro så småningom och allt lugnade ner sig.
Kili myser i sängen.
I kväll visar hon dock väldigt tydligt att hon inte är en innekatt utan piper ganska mycket och vill helt klart ut. Det vill Tissel också men han låter inte riktigt lika mycket. Sen gör det ju inte saken bättre att hon löper, troligen för första gången. Det är väldigt mycket ålande på golvet med lyft rumpa. Och Tissel fattar ingenting :-)
Men de får leva inne ett par dagar till och förhoppningsvis så accepterar Tissel att han har fått en ny kompis!
Tissel är bra på att njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar