fredag 7 oktober 2011

Bättre och bättre dag för dag..........

Jag känner mig lite 40-talig idag. Har just sett filmen "Moonlight serenade" om Glen Miller och inser att jag gillar storbandsjazz!
Men vad som är ännu bättre är att jag idag faktiskt har gått en hundprommis! Jag minskade kortisonet i går så jag vaknade men världens värk. Men det var iofs väntat.... Händerna är i det närmaste obrukbara och eftersom jag lyckades bryta upp stukningen i vänsterfoten i förrgår, TVÅ GÅNGER, så inser jag att de må säga att jag har diskbråck men det hänger helt klart i hop med foten!
MEN! När Tzar började pipa efter husse i morse så tänkte jag att jag måste testa! Jag vet att det är lättare att gå på gräs så jag tvingade in hunden i bilen och åkte ut på P18. Där gick vi sakta en promenad och han pinkade överallt. När värken blev för mycket vände jag och gick tillbaka till bilen så sa jag till honom att "-Nu får du faktiskt skita!" Och då satte han sig ner och bajsade snällt och beskedligt! Fantastisk hund!
Och en bra boost för min självkänsla. Att faktiskt kunna ta hand honom och inte bara behöva lita på brorsan känns bra även om det är hans hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar