tisdag 16 augusti 2011

Ännu ett år till rullorna

Så har då ännu en Medeltidsvecka lagts till handlingarna. Ja, jag har ju lite redovisning att knåpa i hop men det skall nog gå. Det blev som sagt ett annat år i år eftersom jag var huvudautokrat i Styringheims läger.Varje gång jag var på stan kändes det väldigt märkligt. Det här var mitt 20:de år på Medeltidsveckan och av dessa har jag arbetat på stiftelsen Medeltidsveckan i sjutton år. För två år sedan opererades jag och låg på lasarettet hela veckan och då hade jag redan annonserat att det skulle bli mitt sista. Lite abrupt avslut men slut blev det. I fjol hoppade jag in som vikarie under några tornerspel i juli men under veckan var jag med i autokratgruppen för lägret och var mest där. Och i år blev jag ett ufo på medeltidsveckan:-)
Jag har funderat en del på varför det inte känns konstigare än det gör. Jag orkar helt enkelt inte vara sentimental och tänka bakåt. Det känns bara destruktivt att älta det som varit. Jag ser hellre framåt och hittar på nya hyss. Det ligger väl lite i fas med att jag skall försöka låta bli att älta sånt som jag ändå inte kan förändra.... Men jag trodde nog att det skulle kännas värre. När jag kom ner på tornerspelet hörde jag helt enkelt inte hemma där. Det var jättekul att träffa alla människor och kramas men det var väldigt skönt att åka hem efter en kvart:-)
Jag sitter hellre i lägret och syr i lugn och ro. Eller här hemma just nu:-)
Jag har just gjort färdigt ett nålbrev som blev fel i alla ändar:-) Jag har aldrig broderat förut och aldrig sytt ett nålbrev. Jag fick ett jättefint av Isabelle och tänkte att jag borde kunna göra ett själv. Och eftersom jag har funderat på en vapensköld så tänkte jag slå två flugor i en smäll....
Inte nog med att det blev förfärligt fult - jag lyckades vända broderiet fel så nu knyts nålbrevet åt fel håll.
Men jag är egentligen skitstolt över att ha lyckats producera nåt överhuvudtaget!! Så jag kommer att använda mitt nålbrev med stolthet:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar