söndag 28 augusti 2011

Minisemester

Nu har jag haft ett par dagars minisemester och varit hus-, katt- och hästvakt ute på sonens gård medan de är i Sandviken på sin minisemester. Tanken var att sitta ute i grönskan och ta hand om redovisningen av tältlägret men det har mest blivit att kela med katterna och att sy. Jag har fått färdigt det sista på min nya 1400-talsklänning och har till och med lyckats påta en snodd till den. Så fort jag kommer hem, vilket jag gör i kväll, så kommer fotobevis. Jag skall bara tjuvkika på svärdotterns klänning så jag fattar hur man snörar den! Inte helt enkelt!
Men jag har provat den och den passar!
Däremot blev det inte speciellt mycket sett på redovisningen. Eftersom det inte finns något kök eller kloka sittplatser i denna byggarbetsplats så tog ryggen stryk ganska omedelbart när jag försökte sitta med pärmar och dator och papper i soffan så det får vänta. Soffan är skön att sitta och kela med katterna i men inte när man skall försöka jobba.
Men det har varit skönt i alla fall att inte behöva bry sig om allt annat som alltid finns runt omkring en när man är hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar