lördag 18 februari 2012

Balans

Att hitta balans är inte det enklaste alla gånger. Ibland, när det handlar om en själv eller sånt man har hyfsad kontroll på, är det lättare. Men när det är ting och händelser som rör andra är det klart svårare. Just nu bakbinder jag mig själv för att ge sonen och hans nya familj utrymme. Jag vet ju att de är kloka människor som naturligtvis klarar ett spädbarn. Om jag klarade det när jag var 22 och ensam så måste ju de göra det när de är äldre och till och med två! Men urmodern i mig skriker högt! Jag och mormor Annelie borde vara där! Eller borde - vill vara är väl det mer korrekta.........
Jag vet inte riktigt varför jag har så bråttom eller är så otålig. Jag kommer naturligtvis att hinna bli riktigt trött på en skrikande bebis.
Jag får ta ett djupt andetag och göra vad jag borde (läs skall göra) göra. Ta hand om alla dammråtttor i mitt sovrum! Livet är hårt i bland:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar