fredag 23 mars 2012

En riktig vårdag

I morse betalade jag in handpenningen på vårt nya hus.Jag fattar fortfarande inte att det kommer att gå i lås. Går och väntar på bakslaget som förhoppningsvis aldrig kommer. Och sen smet jag från jobbet tidigt. Ellen hade fotat Svante och lagt ut på Facebook och jag fick sån abstinens att jag bara måste åka dit. Väl där så gick jag en lång promenad med Svante medan Ellen red ut en timme på Betty. Det var så skönt att gå omkring nere i änget och jag önskade att jag hade haft fika med mig. Problemet är att det enda som finns att sitta på är myrstacksfyllda stubbar och kalla stenar så jag ringde min fenomenala arbetskamrat, som är kanonbra på att snickra, och beställde ett bord-och-bänk-bord. Inga problem! sa han glatt!!
Tyvärr visade det sig att Ellen hade tappat sin telefon under ridturen så det tog lite onödig tid att lönlöst försöka hitta den. Den kom tillrätta så småningom med hjälp av en kompis "hitta din Iphone"-app:-)
När vi skulle handla sedan så bestämde vi oss för att fira husköpet med att gå ut och äta. Vi gick på den relativt ny krogen på Endreväg. Bror åt en plankstek med pulvermos och mina klyftpotatis smakade gammal disktrasa. Verkligen ingen höjdare. Men servicen var trevlig. Och mitt uppe i allt så sprack min stomipåse!! det var bara att packa ner maten i en låda och åka hem. Det var inte godare mikrad här hemma kan jag lova!
Men dagen var trots allt bra och nu är det förberedelser för morgondagens årsmöte som gäller!

Så här söt kan man uppenbarligen vara när man är fem och en halv vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar