tisdag 19 juli 2011

En till klar!

I kväll har jag nästan fått färdig min 1500-talsklänning efter en målning av Pieter Aertsen. Riktigt bekväm och man kan röra sig obehindrat i den. Jag skall sätta i en hyska och en hake så att kjolen håller ihop bara. Sen har jag blivit sugen på att sy en liknande men som är helt öppen framtill som bara hålls ihop av snörningen. Den ser också väldigt skön ut. Den smockade skjortan höll tvätt-testen idag också. Inte en söm rimlade upp! En bra dag! Nu är det en jacka kvar att fixa till. Där måste jag tänka lite och ta hjälp med att få ihop kragpartiet.... men det skall nog gå. Och just det - jag har en partlet kvar att fixa till också..... kanske. Den funkar som den är. jag vill bara ha den lite mindre. 

Det ställer till det när man går ner 17 kilo på några månader. Nu har jag iofs gått upp fyra men allt är fortfarande för stort. Problemet är väl bara att jag kommer att gå upp minst vartenda kilo innan kortisonkuren är slut. Jag tror att många av de 17 jag har gick ner var kortisonkilon. Läkarna trodde nog att jag hade fått tillbaka cancern men eftersom de inte har hittat något så......... Men man kanske går ner i vikt av Sarkoidos också, vad vet jag!
Nej nu är de dags att sova. Det kommer att bli svårt att vända dygnet rätt igen. jag gillar nätterna. Borde kanske skaffa mig ett nattjobb istället:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar