fredag 8 juli 2011

Sakta men säkert

jobbar jag mig framåt.....  Ibland funkar det jättebra att göra saker men sen klappar jag ihop och blir liggande igen. Antagligen borde jag ta det lite lugnare men det är så skönt att göra saker igen. Idag har jag skurat den stora mattan från vardagsrummet. Det funkade riktigt bra att slänga ut den på terrassen och skura av den med Super 10:-) Inte helt ren men väldigt mycket renare!
Sen åkte vi till Norrbys museigård i Väte och fikade på ett riktigt 50-tals fik med autentiska kakor och kokkaffe. Urmysigt! Bästa sysslingen jobbade tyvärr inte med det var trevligt ändå. En liten tripp för att se till hästarna i Eskelhem och en snabbis förbi Västerhejde för att fixa lite grönsaker. Och jag tvingade ut brorsan i jordgubbslandet för att jag skulle förlänga säsongen en dag till. Våra gubbar tog slut i morse:-) Sen hem och vila en stund innan maten. Lite mer vila sen fick jag ett ryck och gjorde en rödbetskaka. Har aldrig gjord nån tidigare men ligger det ett par kalla rödbetor i kylen så kan man ju i alla fall testa. Dumt nog så ville jag inte kladda ner mig med att riva betorna utan jag tänkte att "man kan väl pressa dem i potatispressen istället" Dumt! Rödbetssaft över hela köket och mig själv! Så det blev kökssanering på kvällskvisten och nu kommer jag inte ur soffan. Vänsterbenet bär mig inte överhuvudtaget.... Men snart kan jag ta en värktablett så då skall det väl ge sig något.
Men det känns ändå som en bra dag så jag känner mig ganska nöjd:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar