torsdag 28 juli 2011

Variationer

Vissa dagar, som igår, mår jag riktigt bra! Nästan ingen värk. Jag åt två värktabletter på hela dagen! Såå skönt! Men när jag vaknade i morse kunde jag knappt röra mig. Allting värkte och inget funkade. Hopplöst!
Men trots allt så blir det ju faktiskt bättre. Det är nog upp till mig att lära mig att ta det lugnt även under de bra dagarna. Men däri ligger problemet. När det då äntligen kommer en riktigt bra dag måste man ju passa på att sanera diskbänken eller ta hand om tvätthögen.... eller vad det nu kan vara. Jag försöker göra det i sakta mak men har man flow så har man:-)
Händerna värker i alla fall inte och det är vansinnigt skönt! Det betyder att jag fortfarande kan sy och skriva! Så häromnatten (sömnen är ju fortfarande si och så med) sydde jag ett flamländskt 1500-talsförkläde! Perfekt till mina nya klänningar!
Nu blir det en lugn dag med kanske lite snoddpåtning och lägeradministration. Inget mer! Köket får vara kaotiskt ett tag till för i morgon skall jag titta på ett hus i Eskelhem. Och kanske åka på loppis hos min arbetskamrat:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar