söndag 18 september 2011

Dagar går...

För varje dag blir jag nu faktiskt lite bättre! Det är nyttigt att arbeta inser jag. Även om jag bara jobbar två timmar om dagen så har det räckt för att få igång livslusten igen och livet känns lite bättre.
Jag träffade en ny läkare häromdagen som skickade mig till en sjukgymnast för mitt vänsterben. Det var lite fascinerande då jag bestämde mig för att inte säga något om vad jag trodde och i slutändan kom han farm till precis samma slutsats som jag har gjort. Nerver i kläm - sjukgymnastik för att få hjälp att bygga muskler och kunna handskas med dem:-)
I går utmanade jag ödet och hjälpte till att mocka ur lösdriften ute på sonens gård. Jag trodde nog egentligen inte att jag skulle komma ur sängen idag men det har gått riktigt bra. Jag har en molande, odefinierbar väerk lite här och där men ingenting jag inte kan handskas med.
Det var extremt skönt att jobba fysiskt. Det är väldigt länge sen sist! Jag blev till och med svettig och det var skönt att veta att jag hade jobbat mig till svetten och att det inte bara var en klimakterievallning:-D
Idag blir det ännu en vända ut till gården och jag har tänkt mig att skala äpplen och torka för att få äppelgotter till vintern.
För övrigt har jag hittat den nya flugan Wordfued! Alfapet i mobilen. Skitkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar