torsdag 1 september 2011

Uppdatering

I går var jag på ögonkliniken för att de skulle undersöka om Sarkoidosen hade satt sig på ögonen. Det hade den INTE. Doktorn såg ingenting alls i mina ögon så min, lite hemliga, teori om att det faktiskt handlade om klimakteriet är troligen helt riktig:-) På gott och ont! Det är inte jättekul att kroppen går igenom dessa åldersförändringar men hellre det är ärrbildningar på organen som kan leda till att lungornas kapacitet försämras radikalt eller att jag blir blind..
Nu väntar jag bara på resultatet av datortomografin för att bli medicinskt friskförklarad. Alla blodprover var jättebra. Jag hade ett blodvärde på 150 och det vet jag inte om jag har haft någonsin tidigare. Vet inte riktigt vad jag har gjort för att få det men det  gör nog nytta att äta regelbundet och kanske framför allt - inte blöda någonstans:-)
Nu skulle det bara vara väldigt skönt att slippa smärtan i vänsterbenet. Jag hoppas att få prata med kirurgen om det när han höra av sig om svaret på datortomografin.
Men det hindrar inte att jag faktiskt börjar jobba på måndag! 25% har jag tänkt mig att starta på sen får jag se hur det går.
För övrigt väntar jag på att mina första egenbakta surdegsbröd någonsin skall bli färdiga. Jag är allt anant än säker på att det lyckas. De jäser inte alls som vanliga bröd så de första två är väldigt små. Men jag har mer surdeg i kylen så jag hoppas att jag skall få ihop bröd som räcker till 35 personer på lördag. Riktigt spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar