söndag 11 september 2011

Mitt i natten

Det är på nätterna jag funkar bäst. Efter en lång dag som har bestått av en hel del umgänge med svärdottern. Vi har varit i skogen i flera timmar och plockat svamp och efter flera försök på olika ställen hittade vi i alla fall  så mycket att vi kunde åka hem utan att skämmas.
Väl hemma lagade jag och bror Wallenbergare med potatis, små ärtor och rårörda lingon. Till förrätt blev det surdegsbrödet jag bakade i  går med en stuvning av dagens svampskörd.
Det bjöd vi brors flickväns Åsa på och det gick verkligen hem. Det var verkligen kanongott!
Och jag som nyss hade så mycket energi tappade plötsligt allt. Nu är armarna tunga som bly och jag undrar om jag orkar ta mig upp till sovrummet eller om jag skall sova i soffan:-) Nej det är klart jag skall sova i sängen! Jag får fortsätta det jag tänkte skriva en annan dag.........................Go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar